Potrebujete poradiť?
+421 917 414 888
(Po-Pia od 7:00 do 15:30)
(bod 11. Všeobecných obchodných podmienok)
11. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
11.1 Kupujúci ako spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu (a to emailom na adresu predajna@gajos.sk, alebo na adresu sídla predávajúceho GAJOS, s.r.o., so sídlom M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš.), ak medzi kupujúcim ako spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa. Predávajúci informuje kupujúceho ako spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť o nápravu. Kupujúci ako spotrebiteľ má právo podať podľa ust. § 11 ods. 3 a § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej v texte bodu 11 všeobecných obchodných podmienok len ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
11.2 Návrh podáva kupujúci ako spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je:
– Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo
– oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona č. 391/2015 Z.z., t.j. v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je prístupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk. (v sekcii obchod – ochrana spotrebiteľa – alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov)
11.3 Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci ako spotrebiteľ.
11.4 Návrh podľa bodu 11.2 týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať:
a) meno a priezvisko kupujúceho ako spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie predávajúceho,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z.z.
K návrhu kupujúci ako spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
11.5 Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže kupujúci ako spotrebiteľ využiť formulár ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk, a webovom sídle každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
11.6 Kupujúci ako spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy pre alternatívne riešenie sporov, ktorá je prístupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.