Potrebujete poradiť?
+421 917 414 888
(Po-Pia od 7:00 do 15:30)
Poučenie kupujúceho ako spotrebiteľa o jeho niektorých právach a povinnostiach
týkajúcich sa kúpnej zmluvy uzatváranej na diaľku
prostredníctvom eshopu predávajúceho
I.
Kontaktné údaje predávajúceho
Kontaktné údaje predávajúceho:
obchodné meno: GAJOS, s.r.o.
so sídlom: M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš
IČO: 36376981
DIČ: 2020126152
IČ DPH: SK2020126152
Registrácia: Obchodný register Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka č.: 10828/L
Prevádzka: M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš
Zodpovedný vedúci: Jana Šimková
Email: predajna@gajos.sk
Telefónne číslo: +421 917 414 888
číslo účtu: SK8511000000002629128393
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B – 89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
II.
Podrobnosti právneho vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom sú upravené vo Všeobecných obchodných podmienkach predávajúceho, ktoré sú prístupné na webovom sídle elektronického obchodu predávajúceho na www.gajos.sk/eshop.
Toto poučenie predstavuje len súhrn niektorých práv a povinností kupujúceho ako spotrebiteľa, vyplývajúcich zo Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho a osobitných právnych predpisov, v stručnej a zrozumiteľnej forme, a to pre lepšie orientáciu kupujúceho ako spotrebiteľa v právnych vzťahoch, ktoré medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom vznikli.
Na účely tohto poučenia sa kúpnou zmluvou rozumie kúpna zmluva uzatvorená na diaľku prostredníctvom eshopu predávajúceho, medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom.
III.
Poučenie o možnosti uplatnenia práva kupujúceho ako spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku (t.j. prostredníctvom eshopu predávajúceho) podľa § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z.
Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z.:
Máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie po 14tich dňoch odo dňa:
– keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar (uvedené sa týka kúpnej zmluvy o dodaní tovaru),
– keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (uvedené platí pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene),
– keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru (uvedené platí pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí),
Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese:
obchodné meno: GAJOS, s.r.o.
so sídlom: M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš
IČO: 36376981
Email: predajna@gajos.sk
Telefónne číslo: +421 917 414 888
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné. Vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je prístupný na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho (v časti „Odstúpenie od zmluvy“), taktiež je kupujúcemu ako spotrebiteľovi odoslaný na emailovú adresu, ktorú uviedol kupujúci ako spotrebiteľ v objednávke, a taktiež je uvedený v prílohe č. 2 Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy:
Po odstúpení od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Poučenie kupujúceho ako spotrebiteľa o tom, ako možno vrátiť tovar po odstúpení od kúpnej zmluvy:
Spôsob vrátenia tovaru:
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu GAJOS, s.r.o., IČO: 36 376 981, so sídlom M.Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Úhrada nákladov na vrátenie tovaru:
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou, priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Predpokladaný odhad týchto nákladov je 15 EUR (ide o odhad nákladov, ktoré požadujú obvykle kuriérske spoločnosti)
Informácia o zodpovednosti kupujúceho ako spotrebiteľa za škodu vzniknutú na vrátenom tovare:
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Poučenie o tom, v ktorých prípadoch kupujúci ako spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. a poučenie o okolnostiach, za ktorých kupujúci ako spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy:
Kupujúci ako spotrebiteľ má právo v súlade s ust. § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy (ktorá má charakter zmluvy uzavretej na diaľku), okrem zmluvy, ktorej predmetom je:
- a) poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho ako spotrebiteľa a kupujúci ako spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci ako spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- b) dodanie alebo poskytnutie tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho ako spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,
- h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho ako spotrebiteľa, o ktorú kupujúci ako spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho ako spotrebiteľa a kupujúci ako spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
- m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- kupujúci ako spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu ako spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona, ak je podľa zmluvy kupujúci ako spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Kupujúci ako spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby (ak by predmetom zmluvy bola služba) právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak kupujúci ako spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho ako spotrebiteľa.
IV.
Poučenie o povinnosti kupujúceho ako spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva takáto povinnosť
Kupujúci ako spotrebiteľ je povinný uhradiť kúpnu cenu pred dodaním tovaru kupujúcemu ako spotrebiteľovi. Kupujúci ako spotrebiteľ má právo vybrať si ním preferovaný spôsob úhrady, a to z možností spôsobov úhrady, ktoré ponúka predávajúci na svojom eshope.
Úhrada realizovaná kupujúcim ako spotrebiteľom po odoslaní objednávky a pred doručením „potvrdenia objednávky“ kupujúcemu podľa bodu 3.9 Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho, má charakter preddavku na kúpnu cenu a preddavku na úhradu nákladov spojených s doručením.
V.
Poučenie o práve kupujúceho ako spotrebiteľa podať predávajúcemu žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov
Kupujúci ako spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu (a to emailom na adresu predajna@gajos.sk, alebo na adresu sídla predávajúceho GAJOS, s.r.o., so sídlom M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš.), ak medzi kupujúcim ako spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa. Predávajúci informuje kupujúceho ako spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť o nápravu. Kupujúci ako spotrebiteľ má právo podať podľa ust. § 11 ods. 3 a § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej aj ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu podľa prvej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Návrh podáva kupujúci ako spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je:
– Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo
– oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona č. 391/2015 Z.z., t.j. v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je prístupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk. (v sekcii obchod – ochrana spotrebiteľa – alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov)
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci ako spotrebiteľ.
Návrh musí obsahovať:
- a) meno a priezvisko kupujúceho ako spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
- b) presné označenie predávajúceho,
- c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
- d) označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
- e) dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
- f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z.z.
K návrhu kupujúci ako spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže kupujúci ako spotrebiteľ využiť formulár ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk, a webovom sídle každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Kupujúci ako spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy pre alternatívne riešenie sporov, ktorá je prístupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VI.
Reklamácia tovaru
Kupujúci ako spotrebiteľ má právo uplatniť nárok z vád tovaru.
V prípade, ak má tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy vady, môže kupujúci ako spotrebiteľ vytknúť vady u predávajúceho (v texte tohto poučenia vytknutie vady aj ako „reklamácia“). Spôsob uplatnenia reklamácie zo strany kupujúceho ako spotrebiteľa a jej vybavenie, sa spravuje bodom 10, časťou I Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho, a podporne aj príslušnými právnymi predpismi.
Reklamáciu (vytknutie vady) u predávajúceho môže kupujúci ako spotrebiteľ uplatniť:
– osobne na prevádzke (kamenná predajňa) predávajúceho na adrese M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš, alebo
– elektronicky prostredníctvom emailu doručeného na emailovú adresu predávajúceho: predajna@gajos.sk, alebo
– písomne na adrese predávajúceho: GAJOS, s.r.o., oddelenie reklamácií, M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš. V prípade, ak predávajúci odoprel prijať takúto písomnosť, písomnosť sa považuje za doručenú v deň odopretia.
V prípade uplatnenej reklamácie je kupujúci ako spotrebiteľ povinný doručiť tovar, tvoriaci predmet reklamácie, predávajúcemu, na adresu GAJOS, s.r.o., oddelenie reklamácií, M. Pišúta 4022, 031 01 Liptovský Mikuláš. Predávajúci nepreberá tovar doručovaný na dobierku a súčasne predávajúci odporúča kupujúcemu ako spotrebiteľovi, aby odosielaný tovar poistil.
Za podmienok stanovených Všeobecným obchodnými podmienkami predávajúceho, a osobitnými právnymi predpismi, má kupujúci ako spotrebiteľ právo na odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, alebo na primeranú zľavu z kúpnej zmluvy alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.